...
Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs
Photo: Margarita Ogoļceva
1 / 1

Mākslinieka Kvīnsija Gario lekcija par postkoloniālisma refleksijām šodienas mākslā 


2019. gada 12. novembris, Latvijas Mākslas akadēmija, jaunais korpuss 


Kā šodien runāt par dabas katastrofām, koloniālismu un pretošanos tam? Performanču mākslinieks Kvīnsijs Gario to dara, atsaucoties uz savas ģimenes pieredzi un stāstiem, kas aizved uz Karību jūras reģionu un Kirasao, mākslinieka dzimteni, kas ir bijusī Nīderlandes kolonija, šobrīd autonoma valsts Nīderlandes Karalistes sastāvā. Performatīvajā lekcijā mākslinieks ieskicēja šī reģiona postkoloniālo situāciju, kurai viņš pievēršas savos darbos un tiecas to ne vien kritiski atspoguļot, bet arī rosināt jaunas attiecības.



Kvīnsijs Gario (Kirasao / Sv. Maartena / Nīderlande) ir performanču mākslinieks, kurš savos darbos galvenokārt pievēršas postkoloniālisma un dzimtes jautājumiem publiskajā telpā.

Viņa zināmākais darbs Zwarte Piet Is Racisme (2011–2012) kritizēja un pievērsa globālu uzmanību nīderlandiešu Ziemassvētku tradicionālajam, taču rasistiskajam tēlam Melnajam Pītam, kas turpina koloniālisma stereotipus arī mūsdienās. Kā rakstīja žurnāls The Economist, "[Gario darbs] polarizēja kultūras dzīvi, iesaistot par to diskusijā slavenības, politiķus un pat ANO". Viņa nesenākie darbi pievēršas politiskās pretestības jautājumiem, un tie izrādīti daudzos Nīderlandes un Eiropas muzejos un teātros.