en

Behzad Khosravi Noori

Klejotāja dzīve pa atslēgas caurumu
2015 – turpinās
Fotogrāfiju arhīvs
Mainīgi izmēri

Sadarbībā ar Konstfack universitātes Mākslas un dizaina koledžu


Behzads Khosravi-Nuri (1976) ir mākslinieks un rakstnieks, kurš dzīvo un strādā Stokholmā un Teherānā. Viņš ir ieguvis maģistra grādu kustīgā attēla studijās Tarbiat Modares universitātē Teherānā un arī mākslā sabiedriskajā jomā Konstfack universitātes Mākslas un dizaina koledžā Stokholmā. Khosravi-Nuri izmanto savu pieredzi kā atspēriena punktu, lai ar māksliniecisku pētījumu palīdzību būvētu hipotētiskas attiecības starp personiskām atmiņām un nozīmīgiem pasaules notikumiem, starp mikro un makro vēsturēm. Viņa darbos lielākoties tiek izmantotas filmas un vēsturiski materiāli, lai uzdotu jautājumus, piemēram, kas notiek ar naratīviem, kad tie šķērso robežu, un kāda nākotne gaida mūsu kolektīvo pagātni. Khosravi-Nuri radoši pētnieciskās darbības pamatu veido filmas, instalācijas, kā arī arhīvu izpēte.


Šis mākslas projekts tiecas atainot attiecības starp šķiru identitāti un ražošanas līdzekļiem Teherānā laikposmā no 1956. līdz 1968. gadam, vēsturiski analizējot strādnieku šķiras imigrantu kopienas attēlu arhīvu (to uzņēmis vietējais ceļojošais fotogrāfs Golamreza Amirbegi). No vienas puses, šis arhīvs ataino kādas sociālas grupas identitāti Teherānas vēstures kontekstā laikā pēc Otrā pasaules kara, izgaismojot kara atstātās pēdas, tā radīto ekonomisko postu un mazo pilsētiņu izputēšanu, taču, no otras puses, tas izceļ globālo un lokālo apstākļu sajaukšanos, ko izraisījuši liela mēroga politiski notikumi un ārvalstu filmu (īpaši Bolivudas un Dienvidslāvijas partizānu kino) uzņemšana savrupā strādnieku apkaimē Teherānas dienvidrietumos. Šajā projektā arhīva materiāli sakārtoti jaunā naratīvā un izgaismo otrajā plānā nobīdīto globālo dienvidu vēsturi, tiecoties “no apakšas” uzšķērst mūsdienu vēstures sabiedriskās pārmaiņas un noraut plīvuru neapzinātajām koloniālisma atmiņām, kas saistītas ar attēlu radīšanas tehnoloģisko vēsturi.