en

Mai-Thu Perret

Totalizators
2018

Aplikācija, kokvilna
200 × 200 cm
Ar galerijas Galerie Francesca Pia (Cīrihe) atļauju

Bez nosaukuma
2019

3 pāri vilnas dūraiņu
Ar mākslinieces atļauju


Majas Tu Perē (1976) skulptūrās, gleznās, keramikā, performancēs un tekstos apvienota laikmetīgā kultūra, mākslas vēstures kritika un raupja materialitāte. Viņa pēta (un rada) feministu naratīvus un kontrnaratīvus, atklājot mākslas objekta nozīmi jaunā gaismā un piesakot utilitāra, simboliska un pat mistiska lasījuma iespējas. Piemēram, modernisma attīstība viņas izvērstajā redzējumā nav tikai stāsts par pieaugošu abstrakciju, bet gan rezultāts bioloģiskām un neiroloģiskām sistēmām, kas tūkstošiem gadu virzījušas cilvēka izpausmi visā pasaulē. Perē darbos tiek demonstrēts, ka ķermeņi vienmēr ir netieši mākslinieciskā diskursa subjekti un ka utopiskas transcendences impulsu (estētisku, politisku vai cita veida) sākotne vienmēr meklējama alku fiziskajā dabā.


Festivālam Survival Kit 10.1 Maja Tu Perē izveidojusi trīs jaunus darbus un trīs pārus dūraiņu, gan balstoties latviešu tradicionālajā dizainā un izmantojot abstraktus ģeometriskus ornamentus, gan atsaucoties uz krievu konstruktīvismu, tautas tekstilijām un Vīnes secesijas attēlojumiem. Mākslinieci īpaši interesē tradicionālā latviešu dūraiņa trīsstūra forma, kas atgādina miniatūru namiņu vai nojumi. Šos maza mēroga darbus papildina monumentāls karogs, kura pamatā ir abstraktās mākslas pionieres Hilmas af Klintas darbi. Perē ieskatā Hilmas af Klintas pieeja mākslai ir sevišķi nozīmīga, jo viņa nonāca pie līdzīga mākslinieciska rezultāta kā viņas slavenākie modernisma laikabiedri, bet pa pilnīgi citu ceļu, proti, lietojot abstrakciju, lai paustu savus misticismā balstītos meklējumus un uzskatus.