Meklējot robežšķirtni
2017
Instalācija, ko veido ozolkoka plaukti, ar roku iesietas grāmatas, medus kāres, paparžu fosilijas, globusi, papardes, kolekcionējamas kartītes, cikāžu skaņas, tektonisko svārstību animācija, pastkartes, kupls papardes zars, kanādiešu dzejnieces Annas Kārsones grāmata “Rūgteni saldais Erots” (1983), bišu stropa rāmis, lapseņu pūznis, bite medus burkā, ierāmētas diagrammas ar saldās un rūgtās garšas kārpiņām, kas izdrukātas uz OH filmas, divi nebeidzamā cilpā atskaņoti videoklipi, āboli, pastmarka, mēles atveidojums vaskā, šungīts un locītavas kauliņš
300 × 600 × 209 cm septiņās vienībās
Ar mākslinieces un “Galerie Nordenhake Stockholm/Berlin” atļauju
Meriča Algina (1983) dzimusi Stambulā, šobrīd dzīvo un strādā Stokholmā. Lielu ietekmi uz viņas radošo darbību ir atstājušas abu šo pilsētu kontrastējošās atšķirības, sevišķi, sociālās un politiskās, kā arī mākslinieces pārvietošanās starp tām. Alginas darbi ir konceptuāli, formāli un izteiksmes ziņā askētiski, tajos izmantotas visdažādākās melodijas, un viņas pieeja ir skrupuloza, taksonomiska un orientēta uz metodi. Algina mēdz identificēt precīzu kontekstuālo fonu, tad strādā noteiktā un kontrolētā kārtībā, lai atklātu un izgaismotu attiecības starp sarežģītas uzbūves elementiem. Viņas daudzslāņainie darbi aplūko identitātes, robežu, birokrātijas, valodas un mobilitātes jautājumus, izmantojot gan gatavus, gan pielāgotus tekstus, vārdnīcas un arhīvus.
Meklējot robežšķirtni ir septiņu vienību brīvstāvoša plauktu struktūra. Darbā tiek iezīmētas paralēles starp kontinentu nodalīšanos un cilvēka vēlmju sākotni. Katras vienības izmēri proporcionāli atspoguļo katra kontinenta virsmas laukumu, savukārt attālums starp plauktu rindām ataino okeānu virsmas laukumu. Saskaņā ar darba iekšējo loģiku plauktos izvietoti visdažādākie objekti – augi un dzīvnieku fosilijas, globusi, pašrocīgi darinātas grāmatas, videoklipi un skulptūras, savērpjot kopā priekšstatus par robežām un savienošanās punktiem – kā ģeoloģiskajiem, tā cilvēciskajiem.
mericalgun.com