en

Santiago Mostyn

Sildošais plato
2018
16 mm kinolente, pārkodēta 2K izšķirtspējā, dienvidu kordilīnes 'Pink Passion' augi, dienasgaismas spuldzes, skaņa
Mainīgi izmēri
Ar mākslinieka un Andrēna-Šiptjenko fonda atļauju


Santjago Mostins (1981) ir mākslinieks un filmu veidotājs, kas dzīvo un strādā Zviedrijā, taču kulturāli saistīts ar Zimbabvi un Trinidadu. Viņš veido filmas, instalācijas un performances, kas apdzīvo telpu starp būtiski atšķirīgām kultūras jomām. Intuitīvi viņš tiecas piekļūt zināšanām un notikumu vēsturei, kas mājo tiklab ķermenī, kā racionālā prātā.

Mostins studējis Jeila Universitātē, Štēdela skolā Frankfurtē un Karaliskajā Mākslas institūtā Stokholmā; piedalījies daudzās izstādēs, to skaitā Lundas mākslas galerijā (2019), Gēteborgas biennālē (2017), Modernās mākslas muzejā Stokholmā (2016) un Stavangeres Mākslas muzejā (2014). Nesenāko aktivitāšu vidū minams līdzkuratora darbs Stokholmas Modernās mākslas muzeja kvadriennālē “Moderna Exhibition 2018: Kad nākotne mums aiz muguras”, kas veltīta laikmetīgajai mākslai Zviedrijā.


“Sildošais plato” ir filmu un instalāciju sērija, kas aplūko koloniālos sakarus starp Zviedriju, Latviju un Tobago – salu Karību jūrā, kas unikālā ceļā saglabājusi rietumafrikāņu tradīcijas. Viena no ainām darba centrālajā filmā Drawing for Bellevue Estate (“Zīmējums Belevū muižai”) piemin leģendu par Gang-gang-sāru, afrikāņu verdzeni-raganu, kas vēlējusies atgriezties dzimtenē, tādēļ uzkāpusi svētajā zīda kokvilnas kokā un mēģinājusi lidot, nesaprazdama, ka zaudējusi savas spējas pēc tam, kad nogaršojusi sāli. Otra filmas daļa rāda četrus vīrus, kas izcērt taku cauri džungļiem, iezīmējot teritoriju, sasaucoties savā starpā un tā saskaņoti iekarojot zemi. Ar atsevišķas filmas un skaņas ieraksta palīdzību fiksēta septiņpadsmitajā gadsimtā dibinātās kuršu kolonijas apmetne, ar 360 grādu panorāmas starpniecību rādot tās šodienas ainavu.


santiagomostyn.info