...
Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs
Nona Inescu. Eksfoliācija. Izdruka, uzstādīta uz finiera pamatnes, sikomores koka mizas plēksnes, 2016. Kāpuru zīmējumi. Tinte, papīrs, 2015
1 / 1

Nona Inescu. Eksfoliācija. Izdruka, uzstādīta uz finiera pamatnes, sikomores koka mizas plēksnes, 2016.

Nona Inescu. Kāpuru zīmējumi. Tinte, papīrs, 2015.

Nona Inescu. Mēs esam tur, kur sākas pieskāriens. Viena kanāla HD video, 7’35”, 2016.

Izstādē skatāmais trīs darbu cikls izgaismo dabas un cilvēku savstarpējo saikni, uzsvaru liekot uz darbībām, ko ar dabiskiem elementiem un virsmām veikušas cilvēka rokas. „Kāpuru zīmējumos” augu lapas ar kāpuru vai cita veida „kaitēkļu” atstātajiem neregulārajiem caurumiem un robiem izmantotas kā šablons botāniskiem tintes zīmējumiem. „Eksfoliācija” formulē līdzību starp kosmetoloģiskām procedūrām, ko izmanto cilvēka ādas kopšanai, un norisēm dabas pasaulē, liekot uzsvaru uz eksfoliāciju un ādas, apspalvojuma vai ārējā apvalka maiņas procesu, kurā dzīvnieki vai insekti regulāros ciklos nomet veselas sava ķermeņa daļas. Saikni starp abiem darbiem veido trešais, video „Mēs esam tur, kur sākas pieskāriens” ‒ taktilās maņas pētījums distopiskā vidē. Tajā skan DJ Chlorys mūzika un Annas Kārsonas aizkadra teksts (fragments no esejas, kas publicēta krājumā „Pirms seksualitātes ‒ erotiskās pieredzes konstrukcija senajā Grieķijā”). Videodarbs apkopo kadrus, kuros fiksēts rokas pieskāriens dažādām skārienjutīgām virsmām, sākot ar dabiskiem piemēriem, tādiem kā kautrā mimoza (Mimosa pudica), un beidzot ar skārienekrāniem un termoelastīgo putu materiālu (memory foam).