...
Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs
Flo Kasearu un Elīna Vītola. the Cut. instalācija, 2021
1 / 1

the Cut

>> Eduarda Smiļģa Teātra muzejā


Flo Kasearu ir māksliniece no Tallinas, kura pārveidojusi savas ģimenes māju par unikālu mūsdienu māju-muzeju, kurā viņa dzīvo un strādā. Elīna Vītola ir māksliniece no Rīgas, kura dzīvo netālu no Eduarda Smiļģa Teātra muzeja. Viņa ne tik vien pavadīja savus pusaudža gadus spēlējot paslēpes muzeja dārza terasē un mācījās mākslas skolā kopā ar Smiļģa mazmeitu, bet arī gadu rezidēja Flo Kasearu mājā-muzejā.  


Abas mākslinieces apskata jautājumus par dalījumiem, kas ietverti muzeja šī brīža tiesiskajā statusā un vispārīgos nošķīrumu veidošanas mehānismos.  


Muzeja dārzs ir sadalīts starp Rīgas pašvaldību, valsti un Smiļģa pēcnācējiem, veidojot neatritināmu samezglojumu. Laikam ejot, zemes gabals varētu kļūt aizvien sadrumstalotāks līdz, iespējams, izšķīstu. Mākslinieču darbā tas kļūst par griezumu, dalījumu un līniju teātri. Viņas izmanto teātra priekškaru, kuru vispirms izmazgā dārzā esošajā baseinā un tad izkar žāvēties kā veļu. Priekškara- veļas skulptūra ar nosaukumu “Griezums” šķērso dārzu, neņemot vērā tās ceļā esošos objektus: vai tā būtu strūklaka, kāda skulptūra vai celiņš. Priekškars, tradicionāla pārejas, gaidu un sākuma metafora teātrī, pats par sevi ir gan dalījuma elements, gan arī kontaktlīnija. Turklāt, pēdējā laikā tas aizvien vairāk un vairāk pazūd no teātra konteksta un parādās vizuālajā mākslā, padarot jebkādas robežas porainākas un izskalotākas.