...
Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs

PATĪBA + DZĪVE + RAKSTĪT
2017
Jaukti mediji, balzāmkoks
Mainīgi izmēri


Džūdija Blūma-Redī (1943) ir vienmēr veidojusi sarakstus ‒ ikdienas darbu un māksliniecisku plānu sarakstus, arī sev raksturīgajā amizantajā stilā rakstītus sarakstus, kas uzskatāmi demonstrē patriarhātu un dažādas diskriminācijas formas. Blūma-Redī aptuveni divdesmit gadus strādāja Hečas un Bilopsa arhīvā Manhetenā, Ņujorkā. Tur viņa nodarbojās ar interviju atšifrēšanu un uzskaitīja visu, kas palicis pāri no afroamerikāņu vizuālās un mutvārdu kultūras. 1980. gadā, kad fotogrāfs Rāms Rāmans veidoja noformējumu ielūgumam uz mākslinieces izstādi, viņš tam virsrakstā lika trāpīgu jautājumu: “Kas viņa ir?” Trāpīgi teikts tas bija tāpēc, ka pēdējos pārdesmit gadus viņa bija pavadījusi kopā ar dzīvesbiedru Krišnu Redī, salīdzinoši labi pazīstamu grafiķi no Indijas. Blūma-Redī bija bieži tikusies ar daudzām izcilām indiešu mākslas aprindu personībām, piedalījusies kopizstādēs ar citiem indiešu māksliniekiem, un kuratora Pītera Nagija galerijā Nature Morte bija notikusi viņas personālizstāde, kas atstāja vērā ņemamu iespaidu uz vietējām mākslas norisēm. Taču viņas vārds nekad neparādījās indiešu mākslinieku sarakstos. Šāda ignorēšana bija kā spoguļattēls situācijai, ar ko nācās sastapties ārzemēs dzīvojošajiem indiešu māksliniekiem, kuri vienmēr palika ārpus muzeju un biennāļu izstāžu dalībnieku sarakstiem.


Festivālam Survival Kit 10.1 Džūdija Blūma-Redī piedāvā akvareļus, zīmējumus, dekupāžu un fotogrāfijas, kā arī savu agrāko darbu reprodukcijas ‒ sākot ar skolas laikiem un beidzot ar studijām Kūpera koledžā un Parīzes periodu. Māksliniece ir pievienojusi arī ielūgumus ar dažādiem spožu slavenību vārdiem – kā liecības par savu mūžu. Šeit tie izstādīti uz koka paneļiem kā uzskates līdzekļi mazbērniem, kuri viņas darbnīcā mēdz pavadīt daudz laika.


judyblumreddy.com