Asembleja (Survival Kit 4)
Dažādi mediji un dimensijas, 1992-
SURVIVAL KIT 4 ietvaros notiks Aģentūras rīkota Asambleja, kas pievērsīsies
“Lietai 000885” (Daley Bicentennial Plaza), apcerot jautājumu: “Kā procesi var
kļūt par mākslas prakses sastāvdaļu?” Daži mākslinieki ir mēģinājuši aizsargāt
dārzus ar intelektuālā īpašuma aizsardzības tiesībām. Lai dārzu iekļautu
autortiesību darbības laukā, tam jābūt oriģinālam veikumam, kas fiksēts ar
taustāmiem izteiksmes līdzekļiem.
“Lieta 000885” attiecas uz konfliktu starp gleznotāju Čepmenu Keliju un
Čikāgas Parka rajonu par dārziem Daley Bicentennial Plaza Granta parkā Čikāgā.
Neskatoties uz Čepmena Kelija iebildumiem, Parka rajons izmainīja Kelija
radīto dārzu ar nosaukumu “Savvaļas puķes I”, lai iekļautu to Daley Bicentennial
Plaza jaunajā plānojumā. Iztiesājot lietu “Kelijs pret Čikāgas Parka rajonu”,
tiesnesim bija jālemj, vai dārzs “Savvaļas puķes I” ir uzskatāms par pabeigtu
darbu, kas aizsargāts ar Vizuālo mākslinieku tiesību aktu (Visual Artists Rights
Act (VARA)). 9.septembrī plkst. 11.00 “Lieta 000885” tiks aplūkota SURVIVAL
KIT Asamblejā.
Aģentūra ir nosaukums Briselē bāzētai iniciatīvai, ko 1992.gadā aizsāka
Kobe Mateiss. Aģentūra veido nemitīgi papildināmu sarakstu ar lietām, kas
neiekļaujas ontoloģiskajā nošķīrumā starp dabu un kultūru. Šis saraksts
lielākoties ir balstīts tiesas procesos, strīdos un notikumos, kas saistīti ar
intelektuālā īpašuma jautājumiem (autortiesībām, patentiem, preču zīmēm utt.).
Intelektuālā īpašuma jēdziens balstās fundamentālā pieņēmumā, ka pastāv
nošķīrums starp dabu un kultūru, no kā izriet nošķīrumi starp izpausmēm un
idejām, radīto un faktiem, subjektiem un objektiem, cilvēkiem un ne-cilvēkiem,
oriģinalitāti un tradīciju, indivīdiem un kolektīviem, prātu un ķermeni, fiksāciju
un procesiem utt. Katra šī saraksta vienība rada šaubu momentus par šo
nošķīrumu pamatotību. Aģentūra izvēlas lietas no šī saraksta un rīko dažādas
asamblejas, kas tiek iekļautas izstādēs, performancēs, publikācijās u.tml..
Katra asambleja pievēršas cita jautājuma apcerei. Katrs jautājums topoloģiskā
veidā pēta intelektuālā īpašuma aparāta radītās operatīvās sekas, lai veicinātu
mākslas prakses ekoloģiju.