en

Arturs Bērziņš

bez nosaukuma.

(bez nozīmes)

Gleznas, 2012


Sērijas iecere radās iepriekš veiktu ekspedīciju laikā. Tajās pētīju Latvijas

ainavas. Noskaidrojās, ka ir interesantas vietas. Tām nebija nekādas nozīmes.

Vismaz nozīmes nebija skaidri formulējamas. Šīs vietas nebija apskatāmas

tuvumā. Tad tās mainījās. Izzuda. Tās bija pieejamas tikai no liela attēluma.

Skatāmas no viena paugura uz otru. Lai interesējošo vietu izpētītu tuvumā būtu

nepieciešams lidaparāts.Tajās bija kaut kas neiespējams, neaizsniedzams.

Tās nevarēja arī sadzirdēt. (A.B.)


Downshifting? Vienmēr bijusi un ir aktuāla saprātīga laika plānošana = ar 40% laika

rezervi. Izvairīšanās no jelkādām atkarībām Lean operation stratēģijas ignorēšana.

Darbā neizmantot elektroinstrumentus. Darbā maksimāli visu darīt pašam.


Arturs Bērziņš dzīvo un strādā Olainē. Kādā esejā par saviem darbiem viņš

saka: „Tas ko redz vistuvākajā apkārtnē – to arī jāattēlo. Gaume ietekmē attēlu

izvēli. Tāpat arī lietas vai vietas nozīme ietekmē tās attēlošanu. Man tuvākie

redzamās pasaules aspekti ir tonalitāte, ģeometrija (telpa), realitāte. (..) Manā

gadījumā galvenais emocionālais kairinājums nāk no dabas – no vides, kurā

dzīvoju. Savukārt, galvenais intelektuālais kairinājums nāk no cilvēka rīcības

ar dabu.” Artura Bērziņa ainavām, dabas „momentiem”, kultūras studijām

(indivīds, tehnoloģija, organizācija) raksturīgi nelieli formāti - gan tāpēc, ka

tie „piedāvā lielāku distanci”, gan tāpēc, ka „dzīvojam laikā, kad dabas resursi

samazinās, bet pieprasījums pēc tiem aug. Šādā situācijā nav attaisnojama

dārga māksla. Tas ir viens no iemesliem, kādēļ mani darbi ir mazi un arī to

izmaksas ir iespējami mazas. Daudzi gatavie darbi tiek dzēsti un to pamatnes

izmantotas atkārtoti. Tāpat darbi, kas ilgstoši netiek pabeigti tiek sazāģēti,

virsmas nokasītas un izmantotas atkārtoti.”

Arturs Bērziņš ieguvis izglītību Latvijas Mākslas akadēmijā. Personālizstādes:

“prāta darbi” Tukuma Mākslas muzejā un Olaines Vēstures un mākslas muzejā

(2012), „skaņu darbi” Nabaklab izstāžu zālē (2011), „bez nosaukuma (tautiskais

romantisms)” Rīgas Mākslas telpā, Liepājā, Līvānos, Aizputē (2009); „nomalība”

SIA Ekodienests telpās (2008), u.c. Dalība grupu izstādēs “Viņš nemeklē

patiesību, viņš grib iespaidot?” (2012), „Nieze” (2007), „Candy Bomber” (2008),

„SURVIVAL KIT 3” (2011) u.c. Par izstādi „nomalība” ieguvis „Dienas Gada

balvu kultūrā” un nominēts Purvīša balvai. (Z.Z.)