Romantiskās ģeogrāfijas biedrība (Romantic Geographic Society R.G.S.)
Fotogrāfijas, teksti, 1977-
PRINCIPI
Romantiskās ģeogrāfijas biedrība dalās ar zināšanām un tiecas apvienot citādi
izolēto aktīvistu centienus pētniecības un Romantiskās ģeogrāfijas laukā, padarot
viņu balsis vairāk sadzirdamas.
VĒSTURE
R.G.S. tika dibināta 1994. gadā pēc ilgstošām romantiski ģeogrāfiskām aktivitātēm
un lauka pētniecības. Tā ir hipotētiski poētiska konstrukcija, konceptuāls ierāmējums
un vienlaikus arī organizācija, kas darbojas. R.G.S. ir rīkojusi ekspedīcijas, piknikus
un piedzīvojumiem bagātus pārgājienus. Biedrības aktivitāšu daudzums laika gaitā
ir mainījies. Kopš 2008. gada R.G.S. sekmīgi sadarbojas ar Ezoteriskās ģeogrāfijas
skolu (School of Esoteric Geography, S.E.G.). Tas ir radījis jaunu aktivitātes pacēlumu.
Šodien R.G.S. ir daļa no amorfas, lielas un brīvas sabiedrības, ko veido individuāli,
bet aktīvi pētnieki un zinātnieki. Ir daudz veiksmīgas sadarbības piemēru – tikšanās,
konferences un ekspedīcijas.
DALĪBA
R.G.S. ir tikai biedri un goda biedri. Praksē aktivitātes nebalstās striktā dalībnieka
statusā, bet sadarbībā ar neatkarīgiem operatoriem un citām organizācijām.
STRUKTŪRA
R.G.S. ir sadalīta šādās nodaļās: Ainavas studiju nodaļa, Bunkuru nodaļa (Alu
nodaļas apakšnodaļa), Nometņu celšanas nodaļa (Ugunskuru nodaļas apakšnodaļa),
-Ēdināšanas (piknika) nodaļa, Alu pētniecības un pazemes ainavu nodaļa, Seno reliktu
nodaļa, Politiskās ģeogrāfijas nodaļa, Zīmēšanas birojs, Izpētes nodaļa, (Zinātnisko
ekspedīciju nodaļas apakšnodaļa), Filmu un dokumentālo propagandas filmu nodaļa,
Pārgājienu un klejojumu nodaļa, Joku nodaļa, Kartēšanas nodaļa, Orientēšanās
nodaļa, Ārtelpas pētniecības nodaļa, Propagandas nodaļa, R.G.S. romantisko objektu
kolekcija, Sevis sveikšanas nodaļa, Piegāžu nodaļa, Pilsētas izpētes un pamesto
teritoriju nodaļa, Neskartās dabas un mežu nodaļa, Konferenču birojs.
NĀKOTNE
Par spīti tam, ka romantisms mazāk interesējas par nākotni nekā par bezlaicību,
proti, mirkli šeit un tagad, R.G.S. darbojas labākas nākotnes vārdā.
Downshifting? Pastāv pieņēmums, ka labam māksliniekam ir sekmīgi jāpiedalās
starptautiskajā mākslas dzīvē. Labākais, kas var notikt ar mākslinieku, ir
starptautiskas atpazīstamības iegūšana, iekļūstot mākslas elitē. Tam vajadzīgas
daudzas lietas, piemēram, nemitīgi pārlidojumi, bet nepārtraukti lidojumi apkārt
pasaulei ir ekoloģiski un sociāli bezatbildīgi. Es izvairos no lidošanas un tā es drīzāk
mēģinu būtu risinājuma, nevis problēmas daļa. Tas nozīmē, ka man jāizmanto
autobuss no Helsinkiem līdz Rīgai, un tas prasa laiku. Šie risinājumi ietekmē arī
mani kā mākslinieku.
Tā ir izvēle ar sekām. Esiet mierīgi un piebremzējiet!
Jusi Kivi dzīvo un strādā Somijā. Viņš ir studējis Helsinku Mākslas un dizaina
universitātē (1976–1978) un Somijas Mākslas akadēmijas skolā (1978–1982).
Viņš seko senatnes ainavu gleznotāju pēdās, rīko pārgājienus gan kājām, gan
ar slēpēm, iemūžinot redzēto un piedzīvoto zīmējumos, fotogrāfijās, tekstos un
videoierakstos. Viņa piezīmes fiksē laiku, vietu, laika apstākļus un novietojumu
kartē. Tās stāsta gan par mežonīgo dabu, gan par cilvēka atstātajām pēdām. Kivi
ir arī uzrakstījis garo pārgājienu ceļvedi mākslas mīļotājiem (Kaunotaiteellinen
eräretkeilyopas, 2004). Mākslinieka darbi ir tikuši eksponēti KIASMA muzejā
(Helsinki), Venēcijas biennālē, Pori Mākslas muzejā, Kunstverein Hamburg u.c.