en

Madara Lesīte

Urbānā oāze

Instalācija, 2012


Dzīvojot Rīgas urbānajā vidē, jūtu, ka pilsēta mani ir pakļāvusi savam

steidzīgajam un nerimstošajam ritmam. Nereti pat liekas, ka pilsētas ritms

fiziski materializējas un nolīst pār mani kā lietus. Tas spēj nogurdināt līdz

bezspēkam. Šādos brīžos gribas atrast kādu vietu, kur paslēpties.

Savu oāzi esmu izveidojusi zem sienā iesprostota lietussarga. Laika gaitā

šī vieta ir apaugusi ar sūnām, acīmredami iezīmējot savu teritoriju. Lietus

funkcija un simbolika tiek mainīta – ūdens pilienus ir aizstājusi pilsētvide.

Katram skatītājam būs iespēja pabūt manā slēpnī un sajust urbānās oāzes

burvību. Vērojot apkārtni varēs pamanīt arī vēl kādu objektu. Tā attēlojums ir

pārdomas par cilvēku, kurš burtiski ir kļuvis par urbānās dzīves sastāvdaļu.

Sūnas ir jau pārklājušas kājas un izplešas pa sienām. Tās ir aizmirstās dabas

vēstnesis. Kājas motīvs ir atsauce uz amerikāņu mākslinieka Roberta Gobēra

darbu „Kāja”.

Ar šo savu aktivitāti vēlos aicināt cilvēkus domāt par harmoniskāku vidi sev

apkārt un līdzsvara izpausmēm tajā.


Downshifting? Ar tempa samazināšanas stratēģiju man neiet viegli, jo esmu ļoti

impulsīva. Ir brīži, kad viss mutuļo man apkārt, bet ir dienas un nedēļas, kad iestājas

totāla bezdarbība. Visam laikam jānotiek viļņveidīgi. Tā ir daudz aizraujošāk - vērot

sevi, dodaties pretī mērķiem, pārvarot dažādus sķēršļus.


Madara Lesīte studē Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas

nodaļas maģistrantūrā, studiju laikā semestri studējot Berlīnes Hochschule

fur Technik und Wirtschaft. Piedalās izstādēs kopš 2006. gada, tostarp „TIKKO

BŪS” (2011), „LAIKA NAV” (2011), „Rudens, Recycle Process” (Laimīgās mākslas

muzejs), „Pārmija” (Rīgas Mākslas telpa).