en

Programma

Lasīt vairāk

Simpozijs "Viss ir visā"


Simpozijā kopā saplūda dažādi festivāla motīvi, lai pēc sastapšanās turpinātos negaidītos virzienos. Ar lekciju, mākslinieku priekšlasījumu un diskusiju palīdzību vēlējāmies izvirzīt priekšplānā saistību starp mākslas un ezotērikas izpausmēm, okultismu un akupunktūru, ģeometriju un politiku, faunu un pasaules galu, kā arī vēl daudz ko citu, kas paplašinātu domāšanu par mākslas vēsturi un tagadni.

Dalībnieki: Dr. Art. Elita Ansone (mākslas zinātniece un kuratore, Latvija), Hanna Klauberte (vides pētniece, Nīderlande) & Saimons van der Vīls (rakstnieks un pētnieks, Nīderlande), Padriks E. Mūrs (mākslas zinātnieks un kurators, Īrija), Lea Porsagere (māksliniece, Dānija).


Saimona van der Vīla & Hannas Klaubertes interaktīvā lekcija “Sēne pasaules galā un aiz tā”.

Sēnes tēls ir sarežģītā veidā saistīts gan ar pasaules bojāeju, gan arī tās atdzimšanu. Kodolsprādziens izveido mākoni sēnes formā, savukārt “gatavībnieki” (preppers), kas savos mājās izbūvētajos bunkuros gaida apokalipsi, apgūst sēņkopības iemaņas, lai izdzīvotu pasaulē, kas nāks “pēc tam”. Arī maģiskās sēnes, raisot svētas vīzijas no “citpasaules”, mums māca par to, kas nāks “pēc tam”. Taču patlaban to spējas izmanto, lai izdzīvotu tagadnē: metode, ko sauc par “mikrodevu ieņemšanu”, pastiprina laimes sajūtu un ražīgumu. Dzīve, nāve, nauda, vara un garīgums sēnē savijas sarežģītā tīklojumā, gluži tāpat kā nebeidzamie pazemes micēlija pavedieni jeb “saknes”, no kā izdīgst sēne. 

Šajā interaktīvajā lekcijā mēs vēlējāmies aplūkot sēnes no visiem to aspektiem, izpētīt sēņu veidus, stāstus un krāsas. Mēs aicinājām dalībniekus sekot mums līdz pasaules galam un aiz tā, kā vienīgo bagāžu ņemot līdzi sēņu audzēšanas komplektu.


Mākslinieces Leas Porsageres prezentācija “Vajadzīgas adatas, adatām vajag”.

Plašāku informāciju par mākslinieci lasiet šeit


Elitas Ansones lekcija “Eksperiments ar neredzamo pasauli”.

Lasījumā tika aplūkoti četri latviešu mākslinieki. Jānis Viņķelis savas mākslas vizuālajos tēlos pauda interesi par aizkapa valstību, evolūciju, humanoīdiem, spokiem un zinātnisko fatastiku. Viņķeļa idejas ietekmēja Miķeli Fišeru, kura mākslā atrodama psihedēliska estētika un vizionārisms, spēle ar NLO un sazvērestības teorijām, “spēka ceļojumi”, čenelings un šamaniskās praksēs gūstama pieredze. Aleksandra Busses radošā darbība mākslā notikusi mijiedarbībā ar Austrumu garīgajām praksēm, kuru ietekmē mākslinieka biogrāfijā notika radikāls pavērsiens – kopš 2001. gada viņš praktizē kā dziednieks. Savukārt Henrijs Preiss pasauli konstruē kā ģeometrisku modeli no kabalas, mandalu, sakrālās arhitektūras un brīvmūrnieku heraldikas simboliem.


Padrika E. Mūra prezentācija “Pētījumi par pārfizisko”.

Saistībā ar 2016. gada Survival Kit tēmu Mūrs apsprieda vairākus no saviem jaunākajiem projektiem, īpaši pievēršoties mazdaznanisma pētījumiem. Šī reliģiskā kustība uzplauka pirmajos Bauhaus darbības gados Johanesa Itena vadībā, sludinot veģetārismu, zarnu kopšanu un elpošanas vingrinājumus.