en

Taka Taka darbnīca "Dragging Warmly"

Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LCCA) ievada izstādes "Starp mums viss labi" publisko programmu ar drag kultūras aktīvista, pedagoga, kvīru teorētiķa un neatkarīgā kuratora Taka Taka darbnīcu Mothers Mothering Mothers: Dragging Warmly 16. februārī plkst. 18.00 Dzirnavu ielā 60A-21.

Izstāde un publiskā programma aktualizē dzimtes un kvīriskā diskursu - aicina domāt ārpus idejas par identitāti kā ko pastāvīgu un stabilu, vēršas pret aizspriedumiem un bailēm no citādības, kā arī aicina apzināties plaisas starp identitātēm, minoritātēm un dažādām paaudzēm.

Par Taka Taka:

Taka Taka jeb Panagiotis Panagiotakopoulos (GR) ir kluba "ChUrch" mākslinieciskais direktors, "House of Hopelezz" krustmāte, citu māsa, "Drag King House of Løstbois māte", lepna Jennifer Hopelezz meita un bezpeļņas organizācijas "Drag King Academy Amsterdam" līdzdibinātāji.

Viņi ieguvuši profesionāla grima mākslinieka izglītību, studējuši tēlotājmākslu Gerita Rītvelda akadēmijā (Gerrit Rietveld Academie) Amsterdamā, kā arī maģistra grādu Nīderlandes Mākslas institūtā (Dutch Art Institute). Pašlaik Taka Taka pēta drag mātiškību kā mākslinieciskās izglītības modeli pēcdiploma studiju programmas ietvaros Amsterdamas Mākslas universitātē (DAS Graduate School at Amsterdam University of the Arts).

Taka Taka drag redz kā balsi, kuras mērķis ir komunicēt, problematizēt un piedāvāt metodes, piemērojot tās vietējiem apstākļiem.

Taka Taka ik gadu sadarbojās ar SOA/AIDS Nederland, Global Aids Village un citām organizācijām, kā arī ar savu bioloģisko māti Dimitru Panagiotakopoulou, kura dzīvo Saravali, Grieķijā un izstrādā tērpus Takas lekcijām un performancēm.

Taka Taka par darbnīcu:

Darbnīcas mērķis ir atklāt ģērbšanās/izģērbšanās un maskēšanās/atklāšanās aktu kā personisku un sociālu iesaisti, izklaidējoties, bet vienlaikus izprotot savu ietekmi un tēlu radīšanas iespējas no matu galiem līdz papēžiem.

Es iepazīstināšu ar performatīviem vingrinājumiem, kuru laikā tiks pētīta tēlu radīšana ar līdzekļiem, kas izstrādāti manā drag-aktīvisma izglītības praksē. Šie rīki ir paredzēti mūsu grupas ieskatam, nevis fotogrāfiskai attēlošanai.

Es arī dalīšos stāstos par savu pieredzi kā drag mātes Dženiferas Holepezzas (Jennifer Hopelezz) meitai, un par savu drag bērnu audzināšanu para-ģimenes ietvaros, kas balstīta savstarpēji atbalstošā un iedvesmojošā vidē.

Kļūsim par indivīdu veselumu, kurā ikviens no mums ir siltāki un maigāki savstarpējā saskarsmē!

Kā mēs varam attiekties pret noteiktām sabiedrības daļām/subjektiem, lai vērstu un sajustu spēku un atbildību par uzmanības piesaistīšanu mūsu izmainītajam publiski "vilktajam" tēlam?

Fokuss tematiskajām kategorijām:
• Grims (maska) sejas pārveidošanai
• Kostīms ķermeņa pārveidošanai
• Dzinuļi/vēlmes/vajadzības rakstura pārveidošanai
• Skatuves klātesamības sociālā ietekme

Izmantojot metodes, kuras izstrādātas caur:
• Vingrinājumiem, kuros apvienojas kvīru performances elementi un somatiskās prakses, darbojoties kā eksperimentāliem sākuma punktiem
• Kostīmu un rekvizītu kolekciju, uzsverot vizuālo un ķermeņa-objekta mijiedarbību, nevis izskatu
• Intensīvu (atsvabinošās/atbrīvojošās) literatūras lasīšanu

*Darbnīcas dalībniekiem tiks nodrošināts grims, bet aicinu ņemt līdzi apģērbu, parūkas vai ko citu, ar ko vēlētos eksperimentēt. Lieti noderēs arī neliels spogulis.

Lasīt vairāk