Hajek a Porcal
Mākslas un komunikācijas projekts
Hajek a Porcal ir sadarbības projekts, kurā mēs izmantojam Geocaching laikmetīgās mākslas prezentācijai un izplatīšanai. Geocaching ir globāla darbība, kurā cilvēki paslēpj kešatmiņu (dārgumu) kaut kur pasaulē un pēc tam publicē tās GPS koordinātes tiešsaistē, lai citi cilvēki varētu to nomedīt un atrast.
Mēs piedāvājam geocaching kopienai jaunu dārgumu veidu - mūsdienu mākslinieku mākslas darbus un izmantojam geocaching sistēmu komunikācijai, mākslas prezentācijai un izplatīšanai. Pateicoties strādājošai geocaching sistēmai, darbi izplatījās cilvēku vidū. Mēs vēlamies izveidot saziņas platformu starp divām sociālajām kopienām, mākslinieku un slēpņotājiem.
Šis projekts darbojas no 2009. gada, un mēs izmantojam dažādas stratēģijas, kā prezentēt mākslas darbus slēpņošanas kopienai. Mēs veidojam jaunas kešatmiņas, kas darbojas kā nelielas izstādes galerijas, vai arī izmantojam esošās kešatmiņas kā izplatīšanas kanālu. Dažus darbus ievietojām USB zibatmiņas diskos, un tiem bija Travel Bug ar unikālu kodu, kuru var izsekot, mainot atrašanās vietu. Rezultātu jūs varat redzēt Google kartē kā līniju, kas iet cauri dažādām vietām.
SURVIVAL KIT 2 mēs nolēmām prezentēt piecus čehu un slovāku mākslinieku video, kas saglabāti USB zibatmiņās. Tie ir: Terēza Sočorova + Filips Čeneks, Jans Srameks, Jans Pfeifers, Veronika Vlkova + Magdalēna Bazantova un Viera Čakanjova. Visiem USB ir savs TravelBug ar unikālu kodu. Tas nozīmē, ka diskus var izsekot, kad tie pārvietojas tīklā. Finansiālo problēmu dēļ personīgi uz Rīgu neieradīsimies, bet mākslu nosūtīsim ar geocaching tīklu. Tas nozīmē, ka mākslu slēpsim Čehijā, un priekšmetu misija būs nokļūt Rīgā līdz Survival Kit 2010 sākumam. Tādā veidā Čehija - Rīga tiks izsekota internetā, lai mēs varētu redzēt, kuri darbi ir paspējuši sasniegt Rīgu, kā tie pārvietojās un cik cilvēku tos nesa.
Šis process ir jauns eksperiments tīklā, tāpēc iespējams, ka mākslas darbi ar laiku nokļūs SURVIVAL KIT, vai arī pazudīs. Mūsu mērķis ir piedāvāt māksliniekiem jaunu auditoriju no dažādām sociālajām grupām dažādās valstīs.