Projekts revolūcijai
Video, 3:14 min cilpā, 2000
No kopētāja nāk ārā kaudze baltu papīru, kamēr pulciņš studentu klusi pulcējas klases telpā, vērodami viens otru, gaidot kādu rīcību un izvairoties no acu kontakta. Billingas darbs veidots, atsaucoties uz Antonioni filmas „Zabriskie Point” (1969) pirmo ainu, kurā redzama revolucionāra studentu diskusija universitātē un aicinājums ķerties pie ieročiem. Iedvesmojusies no vārda „revolūcija” latīniskās izcelsmes – “revolutio”, kas nozīmē „apgriezties” vai “braukt atpakaļ”, Billinga izmanto cilpas formātu, ievietojot filmu vēsturiskā laikā, taču vienlaikus saglabājot to pastāvīgā, šobrīd notiekošā tagadnē. Māksliniece aktualizē sajūtu par „iesprūšanu” noteiktā ciklā, nespēju izlauzties no sena, nostalģiska priekšstata par to, kā vajadzētu sākties revolucionārām darbībām. Telpa ir pilna ar spriedzes, satraukuma un pamatā enerģisku, taču intravertu darbību. Filmu var uztvert kā katalizatoru, kas netieši norāda, ka patiesa diskusija varbūt vairs neizmanto pārbaudītus formātus, bet gan ir citas struktūras vai sistēmas meklējumos.
Par mākslinieci
Video, kino un performanču māksliniece, dzīvo Stokholmā. Pēdējo gadu personālizstādes: I’m Gonna Live Anyhow until I Die, The Mac, Belfāstā (2012), I’m Lost Without Your Rythm, Kemdenas Mākslas centrā (2009) un Modern Art Oxford (2010), Tiny Movements, ACCA, Melburnā (2009), Taking Turns, Kemper Museum Kanzasitijā; This is How We Walk On The Moon, Malmö Konsthall, Malmē (2008). Māksliniece piedalījusies tādās grupu izstādēs kā 4. Oklendas Triennāle, Last Ride in a Hot Balloon, Jaunzēlande (2010), Singapūras biennāle (2006); 9. Stambulas biennāle; 1. Maskavas biennāle (2005); 50. Venēcijas biennāle (2003). http://www.makeithappen.org/johannabilling.html