en

Mina L. Henriksson

Rīgas Ļeņins

Instalācija, 2013


Darbs „Rīgas Ļeņins” veidots īpaši Survival Kit 5. Tas radies nelielas izpētes rezultātā un skar jautājumus, kas saistīti ar V. I. Ļeņina statuju, kura no 1950. līdz 1991. gadam atradās Rīgas centrā, Brīvības bulvārī.

Ikoniskie atēli, kuros redzama pieminekļa gāšana 1991. gada 25. augustā, tika izplatīti visā pasaulē kā simbolisks demokrātijas un brīvības uzvaras apliecinājums. Par iegūto demokrātiju un brīvību tagad varētu diskutēt ekonomiskās krīzes, kā arī Latvijas dalības NATO un ES kontekstā.

Mazāk pētīts ir tas, kas notika ar pašu bēdīgi slaveno simbolu. Mans darbs ir šī Ļeņina pieminekļa meklējumi, kurš, kā daudzi uzskata, tika sagriezts gabalos, bronzu iztirgojot, vai arī ir pazudis privatizācijas virpulī.

(M.H.).


Par mākslinieci

Strādājusi daudzās Dienvidaustrumeiropas pilsētās, kopš 2003. gada periodiski uzturas Stambulā. Studējusi Malmes Mākslas akadēmijā un Rooseum Laikmetīgās Mākslas centrā (2006), Tēlotājmākslas akadēmijā Helsinkos (2004), Braitonas Universitātē (1999).

Viens no viņas mākslas darbu tematiem ir mākslas scēnu dinamika un varas pozīcijas. 2010. gadā viņa izveidojusi pastāvīgu publisku mākslas darbu Trabzonā Turcijā.

Henriksone strādājusi ar nacionālisma jautājumiem gan savā mākslinieces darbībā, gan teorētiski – kopā ar sociologu Sezginu Boiniku. Patlaban, lai labāk izprastu mūsdienu politiskās

norises, māksliniece pēta vēsturi un tās stāstīšanu, īpašu uzmanību pievēršot kreiso kustību mantojumam.

http://minnahenriksson.com/