en



Natālija Perkofa

“Miniatūru un iepriecinājuma skapis” (2022–2023)

Oglekļa šķiedra, oglekļa-aramīda šķiedra, akrils uz audekla, koka finieris

Perkofas daiļrades sākumpunkts ir figurālā glezniecība, kurā tiek izmantota izteikta redukcija, iegravētas formas, spilgtas pasteļkrāsas un materiālie eksperimenti. Laika gaitā viņas prakse ir paplašinājusies līdz objektu radīšanai, fotogrāfijai, instalācijām, grafikas dizainam, teātra dizainam un arhitektūrai.

“Miniatūru un iepriecinājuma skapis” piedāvā rotaļīgu refleksiju un introspektīvu izpēti par sievietes seksualitāti un tās saikni ar dabu. Jaunajā lielformāta oglekļa šķiedras audeklu sērijā, kas kombinēta ar telpaugiem, māksliniece izmanto simboliskus seksualitātes arhetipus kā daļu no intīma iekšējā dialoga, kurā tiek reflektēts par to, kā mainīgie dzimtes ideāli ietekmē nepārtraukto balansu starp seksualitāti un fiziskumu, kā arī instinkta, intuīcijas, audzināšanas un radošuma lomu sievietes psihē. Perkofas darbā jēdzieni par augsni un ķermeņa sasaisti ar zemi izriet no psihoanalīzes, neuzkrītoši iekļaujot ar rasi saistītus priekšstatus par melnās sievietes seksualitāti. Izvērtējot savu piederību un subjektīvo pieredzi afročehu diasporā, tiek aktualizēts jautājums par (ne)redzamību, kas tiek apspēlēta ar baudas jēdziena palīdzību.


/ Foto: Kristīne Madjare / Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs