“Ķidas” (2019–pašlaik)
Instalācija
Instalācijā “Ķidas” mākslinieks savāc lietotus un pamestus krēslus un citus objektus, kas atrasti tirgū un iegūti no vietējās kopienas, lai veidotu rekonstruētu kongresu nākotnes draudzībām.
Mākslinieks uzskata, ka krēsls simbolizē vietu, ko cilvēks ieņem dzīvē, un krēsla atrašana ir līdzīga dzīves misijas atklāšanai, kas ir nepārtraukts meklējums. Vienlaikus krēsliem piemīt arī varas konotācijas, jo politiķi bieži tiek dēvēti par “krēlos sēdētājiem” vai “krēsla zaudētājiem”.
Izjaucot krēslus atvērtā darbnīcas telpā un atkal saliekot tos citā konfigurācijā otrā telpas pusē, mākslinieks mēģina lauzt ierobežotas vietas un izslēgšanas loģiku, paverot iespēju konferenci izmantot kolektīvai sapņošanai un diskusijai, kur katram ir sava vieta.
Žana Kampčuanga darbu var aplūkot arī sadraudzības izstādē “Attāluma draudzības” 14. Kauņas biennālē.
/ Foto: Kristīne Madjare / Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs