Ģimenēm un bērniem tika piedāvāti pilsētvides ornitoloģijas uzdevumi. Visa festivāla laikā 8.-12. klašu skolēnu grupas tika aicinātas pieteikties ekskursijām festivālā, ko vadīja mākslas vēstnesis un radošā darbnīca "Līdzdalības skola".
Darbnīcas vadītāja Krista Burāne un māksliniece Ieva Kauliņa aicināja skolas vecuma bērnus un pusaudžus (14-18 gadi) pieteikties dalībai radošajā darbnīcā festivāla SURVIVAL KIT ietvaros.
"Līdzdalības skola" ir jauns radošo darbnīcu formāts, kura laikā bērni un pusaudži radīs mākslas darbu - protestu. Darbnīcas laikā dalībnieki iepazīs dažādas mākslinieciski interesantas aktīvisma formas un domās par to, kā būt drosmīgiem un sociāli aktīviem netaisnības situācijās.
Ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centra mākslas vēstnešu palīdzību skolēnu grupas pārdomāja dažādus jauniešiem aktuālus jautājumus un nelielās grupās izspēlēja situācijas, kas veicināja lēmumu pieņemšanu, politiskās iniciatīvas un pilsonisko līdzdalību.
"Līdzdalības skolas" radošās darbnīcas mērķis bija pievērst jauniešu uzmanību iespējām un nepieciešamībai būt aktīviem brīžos, kad tiek pieņemti sabiedrībai būtiski lēmumi. Pēdējos gados jaunieši visā pasaulē arvien biežāk ir izteikuši vēlmi tikt uzklausītiem, kad pieaugušie pieņem lēmumus par pasauli, kurā viņi kopā ar bērniem un pusaudžiem pavadīs lielāko daļu savas dzīves. Tomēr Latvijā jaunieši neapzinās savas vārda tiesības, un viņu aktivitāte viedokļa paušanā ir zema. Tāpēc mēs piedāvājām "Līdzdalības skolas" darbnīcu, kurā apvienojām dažādas teātra un vizuālā aktīvisma metodes, rosinot jauniešus domāt par to, kā formulēt savu viedokli par problēmjautājumiem un izteikt to tā, lai pievērstu uzmanību un liktu to sadzirdēt.
"Līdzdalības skolas" laikā jaunieši:
iepazinās ar sociāli aktīviem mākslas darbiem (piemēri no teātra un vizuālās mākslas nozarēm), kas iedvesmo radīt estētiski interesantus aktīvisma piemērus situācijās, kas apdraud demokrātiju;
apsprieda sociāli nozīmīgu problēmu situācijā, kas apdraud demokrātiju;
padziļināti iepazinās ar kādu radoši interesantu protesta vai viedokļa paušanas veidu;
radīja savu individuālo radoša protesta versiju, ja nebija iespējams pulcēties lielās grupās.