en

Programma

Kommunalka-Community


Kommunalka-Community bija festivāla Survival Kit 11 publiskā programma, kas norisinājās gan festivāla telpās, gan ārpus tām kā raidījumu cikls radio Naba. 


Nosaukums Kommunalka-Community iezīmē jautājumus un problēmas, kas Latvijā pastāv, veidojot iekļaujošu sabiedrību. Bieži vien šķiet, ka mēs esam kaut kur pa vidu – nevēloties pieņemt etniskās, rasu, seksuālās minoritātes, it kā šo kopā sadzīvošanu joprojām uzspiestu padomju laika kommunalkas princips jeb komunālais dzīvoklis, kurā dažādiem cilvēkiem piespiedu kārtā nācās mitināties vienā mājoklī. Turklāt, šķiet, ka tikpat lielu pretestību izraisa arī no angļu valodas speciāli netulkotais vārds 'community' jeb 'kopiena', kas aicina domāt par pozitīvā un iekļaujošā mijiedarbībā balstītiem kopā dzīvošanas formātiem. Kāds tad ir un kāds varētu būt Latvijas sabiedrības modelis starp kommunalku un community? Šajā telpā kopā kopā ar uzaicinātajiem viesiem mēģināsim saprast problēmas, raisīt diskusijas un meklēt risinājumus iekļaujošākas nākotnes sabiedrības veidošanā.

Lasīt vairāk

URBĀNĀS ONTOLOĢIJAS DARBNĪCAS ģimenēm un bērniem


Ģimenēm un bērniem tika piedāvāti pilsētvides ornitoloģijas uzdevumi. Visa festivāla laikā 8.-12. klašu skolēnu grupas tika aicinātas pieteikties ekskursijām festivālā, ko vadīja mākslas vēstnesis un radošā darbnīca "Līdzdalības skola".

Darbnīcas vadītāja Krista Burāne un māksliniece Ieva Kauliņa aicināja skolas vecuma bērnus un pusaudžus (14-18 gadi) pieteikties dalībai radošajā darbnīcā festivāla SURVIVAL KIT ietvaros.

"Līdzdalības skola" ir jauns radošo darbnīcu formāts, kura laikā bērni un pusaudži radīs mākslas darbu - protestu. Darbnīcas laikā dalībnieki iepazīs dažādas mākslinieciski interesantas aktīvisma formas un domās par to, kā būt drosmīgiem un sociāli aktīviem netaisnības situācijās.

Ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centra mākslas vēstnešu palīdzību skolēnu grupas pārdomāja dažādus jauniešiem aktuālus jautājumus un nelielās grupās izspēlēja situācijas, kas veicināja lēmumu pieņemšanu, politiskās iniciatīvas un pilsonisko līdzdalību.

"Līdzdalības skolas" radošās darbnīcas mērķis bija pievērst jauniešu uzmanību iespējām un nepieciešamībai būt aktīviem brīžos, kad tiek pieņemti sabiedrībai būtiski lēmumi. Pēdējos gados jaunieši visā pasaulē arvien biežāk ir izteikuši vēlmi tikt uzklausītiem, kad pieaugušie pieņem lēmumus par pasauli, kurā viņi kopā ar bērniem un pusaudžiem pavadīs lielāko daļu savas dzīves. Tomēr Latvijā jaunieši neapzinās savas vārda tiesības, un viņu aktivitāte viedokļa paušanā ir zema. Tāpēc mēs piedāvājām "Līdzdalības skolas" darbnīcu, kurā apvienojām dažādas teātra un vizuālā aktīvisma metodes, rosinot jauniešus domāt par to, kā formulēt savu viedokli par problēmjautājumiem un izteikt to tā, lai pievērstu uzmanību un liktu to sadzirdēt.


"Līdzdalības skolas" laikā jaunieši:

iepazinās ar sociāli aktīviem mākslas darbiem (piemēri no teātra un vizuālās mākslas nozarēm), kas iedvesmo radīt estētiski interesantus aktīvisma piemērus situācijās, kas apdraud demokrātiju;

apsprieda sociāli nozīmīgu problēmu situācijā, kas apdraud demokrātiju;

padziļināti iepazinās ar kādu radoši interesantu protesta vai viedokļa paušanas veidu;

radīja savu individuālo radoša protesta versiju, ja nebija iespējams pulcēties lielās grupās.