en

Ieva Kraule

Zāmuela Hānemana konditoreja

Performance. 2016


Ar mīklas rulli var izrullēt plānu māla loksni skulptūrai, bet parasti ar to tomēr uzbrūk cepumu mīklai. Tāpat kā aizraušanos ar alternatīvo medicīnu, ko Latvijā nu jau varētu saukt par konservatīvu izvēli (vecmāmiņa iet pie pūšļotājas, mamma pie adatu terapeita, bet meita nez kāpēc pasūta bioloģiskās pārtikas grozu no svešas lauku sētas, nevis iepērk akcijas banānus piemājas lielveikalā), arī sievietes nodošanās konditorejas priekiem sabiedrībā ir daudz ieredzētāka par niekošanos ar mākslu. Meita savai mātei saka, ka mēs esam tas, ko ēdam, un es šoreiz izvēlēšos viņai piekrist, jo viņa ir mana labākā draudzene jau kopš 3. klases.

Dažādās formās veidotie cepumi atgādina nelielas skulptūras. To sastāvs ir aizdomīgs, bet, atsaucoties uz dažādos “drošos” interneta avotos atrodamo informāciju – cilvēka miesai un garam vērtīgs. Arī izstādes apmeklētājam tiek piedāvāts sevī uzņemt šīs nepieciešamās vielas – katram dodot pa cepumam, kas ietīts apšaubāmas izcelsmes avīzes lapā, uz kuras rakstītais varētu kādu pārliecināt par šī našķa nepieciešamību, bet visdrīzāk tikai mulsinās nevainīgo kārumnieku.


 Par mākslinieci

Ieva Kraule (1987) pašlaik studē Sandberga institūtā Amsterdamā. Izmantojot dažādus materiālus kā keramiku, akmeni vai metālu, viņa veido skulpturālus objektus, papildinātus ar īsiem stāstiem, kuros absurdi fiktīvu tēlu piedzīvojumi mijas ar ačgārni interpretētiem vēstures faktiem. Savos darbos māksliniece atsaucas uz padomju laika arhitektūru, amatniecību un fetišismu. Kraules nozīmīgāko personālizstāžu vidū minami tādi projekti The person you are trying to reach is not available (2016) kopā ar Eidanu Kohu, Hester, Ņujorkā un Qu’est-ce que ça peut faire tout ça (2015) kopā ar Kasparu Groševu, Shanaynay, Parīzē. Kraule ir galerijas Four To Seven (427, Rīgā) līdzdibinātāja un kuratore.