Mēdz sacīt: labāk zīle rokā, nekā mednis kokā. Doma ir plaša un brīva, bet, lai to saprastu, neatliek nekas cits, kā satvert, piesiet, ielikt būrītī, sagremot un... 'aprobežot'. Tā no lielāka putna tāds mazs putniņs vien paliek. Kā labāk? Apcerēt to lielo kokā, vai maziņo, kas rokā, uzskatīt vai iztaisīt par lielāko iespējamo? Un tad jau jāskatās, vai tas mazais noķertais putniņš ir zīle vai pīle. Un vai mednis kokā nav balta dūja, kas, paceļoties debesīs, liek atcerēties... vienam - Garu, citam - vēsts nodošanas sistēmu, vēl citam - trauslo mieru, kad to aizbiedē divi bāliņi, karā jādami...un domādami.
Kā no lasāma teikuma vai interesanta attēla izlobīt ziņu un kā - domu? Kā saprast zemtekstus un simbolus? Kā novērtēt iespaidu, kuru ziņa rada un rīcību, uz kādu pamudina? Par to tika runāts medijpratības darbnīcā–spēlē skolēniem ‘Putniņš noķerts - pīle vai dūja?’, ko kopā ar žurnālisti un mediju pētnieci Ilvu Skulti vadīja pamatskolas 'Rīdze' Žurnālistikas un medijpratības pulciņa audzēkņi.
Ilva Skulte ieguvusi filologa izglītību,strādājusi kultūras žurnālistikā un komunikācijas un mediju pētniecības jomā dažādās Latvijas augstskolās. Rīgas Stradiņa universitātes asociētā profesore.